Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu CNN Türk’te yaptığı açıklamalarında Ankara-İstanbul arasına yapılacağını söylediği “süper hızlı tren” projesinde detaylarını anlattı. Uraloğlu, “milli maç 90, İstanbul ile Ankara arası 80 dakika” görseli üzerinden anlattığı proje için, “Bir üst teknolojiye geçmiş olacak ülkemiz bu trenle” dedi.
Ulaştırma Bakanı Uraloğlu CNN Türk ekranlarında Ahmet Hakan ile Tarafsız Bölge’de açıklamalarda bulundu:
“Pazar günü Bakırköy-Bahçelievler-Güngören-Bağcılar hattı açılacak. 14 km’lik kesim olan İstanbul Havalimanı’ndan Arnavutköy’e bağlanan kısım da bu ay içerisinde açılacak. Bu ay bitmeden 8,4 + 14 km’lik metro açılmış olacak. Toplam bakanlık tarafından yapılan metro uzunluğu 183,2 kilometre olacak. Yaklaşık 600 kilometre daha metro yapılması lazım. Buradaki birinci göre belediyelerindir. Eğer belediyeler bunu bakanlık tarafından yapılmasını isterse, cumhurbaşkanımızın onayına sunarız ve onaylarsa biz yaparız. Esas görev belediyelerindir. Çam Sakura Hastanesi’nde durmuştu ve yollar da dahil mertroyu bakanlık olarak biz bitirdik.
“İstanbul’a 10 yılda 600 kilometre daha metro yapılması gerekiyor”
“İnsanları sadece yer üzerinden hareket ettiremeyiz. Yer altından da gitmelerini sağlamamız lazım. İstanbul’a 10 yılda 600 kilometre daha metro yapılması gerekiyor. 600 kilometre iddialı bir rakamdır ama bu iş iddia işidir. Buna imkanımız var.
“Şu an 13.919 kilometredeyiz. Tabi Avrupa ile kıyasladığımızda bu geride. Biz mevcutların hepsini elden geçirdik. Yapımı devam 3.777 kilometre. Projesi tamamlanan 6.914 kilometre. Bizim hedefimiz 29 kilometrelik bir raylı sistem kurmak. Haritadaki kırmızı ile işaretli olanlar.
“Sene sonunda bu açıklığa kavuşacak. Türk dünyasına çok daha kestirme bir şekilde ulaşım sağlamış olacağız. Azerbaycan ayağını Azerbaycan üstlenecek. Böyle bir koridoru her ülke kendi üzerinden geçsin ister. İran istiyor bu koridoru. Bu aralar netleşecek. Bir de kalkınma yolu koridorumuz var. Bizim dünyamızda hep ticaretimiz doğu ve batı ekseninde olmuştur.
“3 koridor var. Kuzey, Güney ve orta koridor. Türkiye orta koridorun ortasında bulunuyor. Biz bu hatlarla orta koridora entegre olmuş oluyoruz, kapasitesini artırmış oluyoruz. Karayolu var ama raylı sisteme geçmek lazım. Hem daha ekonomik hem daha çevreci. Kalkınma Yolu Irak’tan geliyor. Hem Irak’ı hem de ülkemizi kalkındaracağız. En az 200 km hızlı tren düşünüyoruz. Yanında otoyol düşünüyoruz. Enerji hattı düşünüyoruz, iletişim ağı düşünüyoruz. Güney koridorundaki seyahat 36 gün. Ümit Burnu’ndan dolaşıyorlar. 36 günlük yol 45 gün oluyor. Biz Kalkınma Yolu’nu bitirmiş olsaydık seyahat süresi 21 gün olacaktı. Biz Güney’deki koridora alternatif sunuyoruz. Demiryolu ile Türkiye’ye gelirseniz doğrudan Avrupa’dasınız. İsterseniz denize de inebilirsiniz. 3 tane deniz var ama gerek yok çünkü doğrudan Avrupa’ya gidebilirsiniz raylı sistemle. Irak’la bu çalışmayı yapıyoruz. İlk etapta 15 milyar dolarları konuşuyoruz. Fav limanı yapılıyor. İlk fazı gelecek yıl devreye girecek. Çok büyük bir liman. Arkadaşlarımız gitti baktı. Oradan Gaziantep’e bir hatla geleceğiz. Irak da bunu istiyor. Bin 200 km Irak tarafında 300 km bizim tarafımızda. Bu proje 5 yılda bitebilir.
İstanbul ile Ankara arasında süper hızlı tren
“Biz şehirlerdeki nüfusu ölçüyoruz. Ne lazım diye bakıyoruz. İstanbul Ankara arası şu an ihtiyacımızı karşılıyor ama bir 10 sene sonra karşılamayacak. Yeni bir otoyol. Kuzey Marmara’daki gibi olacak. Hem daha kısa olacak. Hem de kış şartlarının daha hafif olduğu bir bölge. 276 km’lik bir otoyol. Kuzey Marmara’nın devamı olan yeni bir otoyol. Akyazı Beypazarı Nallıhan ve Ankara’ya ulaşacak.
Bir de hızlı tren düşünüyoruz bu otoyol projesine yakın bir şekilde. Bu süper hızlı tren ile Ankara İstanbul ile 80 dakikaya düşecek. Bir üst teknolojiye geçmiş olacak ülkemiz bu trenle. Süper hızlı trenin hızı 350 km olacak. 2028’e kadar projesini bitirip başlayacağız. 2035 civarı olacak bitimi. 10-11 yıl içinde. Bizim geleceği de planlamamız gerekiyor.